کارشناسان فروش دیوار شکن و نرم افزار CRM

در هر شرکتی زمانی که نرم افزار CRM وارد می شود، واحد فروش بیشترین ارتباط با نرم افزار را دارد. با ورود نرم افزار CRM به یک مجموعه و سازمان، بیشتر فعالیت های کارشناسان از طریق این نرم افزار صورت گرفته و در آن ثبت می شود. در این مطلب می خواهیم به مهم ترین مسائل مرتبط با کارشناسان فروش بپردازیم و همچنین تاثیر و کارایی نرم افزار CRM را در این موضوع با هم بررسی کنیم

sales operations ile ilgili görsel sonucu
در هر شرکتي زماني که نرم افزار CRM وارد مي شود، واحد فروش بيشترين ارتباط با نرم افزار را دارد. با ورود نرم افزار CRM به يک مجموعه و سازمان، بيشتر فعاليت هاي کارشناسان از طريق اين نرم افزار صورت گرفته و در آن ثبت مي شود. در اين مطلب مي خواهيم به مهم ترين مسائل مرتبط با کارشناسان فروش بپردازيم و همچنين تاثير و کارايي نرم افزار CRM  را در اين موضوع با هم بررسي کنيم:

*     ارتباطات

کار هميشگي کارشناسان فروش با مشتريان برقراري ارتباطات و پيگيري ها مي باشد. CRM  به کارشناسان کمک مي کند تا بتوانند کليه مذاکرات و پيگيري هايي که با مشتريان انجام مي دهند در پرونده اطلاعاتي هر مشتري ثبت کنند. همچنين به تاريخچه اي از کليه فعاليت ها و اقداماتي که براي مشتري صورت گرفته دسترسي داشته باشند.

*     پيگيري ها

معمولا کارشناسان فروش پس از ارتباطات و فعاليت هاي اوليه که با مشتري دارند، بايد پيگيري هايي منظم و هدفدار داشته باشند. با بالا رفتن حجم مشتريان بالقوه و افزايش ارتباطات و پيگيري ها، کارشناسان معمولا با فراموشي و سر در گمي در ارتباطات مشتريان مواجه مي شوند. همچنين باتوجه به چرخه فروش تعريف شده در مجموعه براي هدايت مرحله به مرحله مشتريان تا رسيدن به مرحله خريد، کارشناسان در حجم بالاي کار، ديد صحيحي از وضعيت مشتريان ندارند. CRM به کارشناسان کمک مي کند تا بتوانند با تاريخ گذاري پيگيري هاي بعدي يک برنامه از فعاليت هاي خود داشته باشند و همچنين اين قابليت را دارند تا مشتريان را با استفاده از مراحل چرخه فروش به سادگي هدايت کنند.

*     ارجاعات

قابليت مهم ديگري که در کنار اين مباحث مي تواند از توقف يک چرخه فروش جلوگيري کند بحث ارجاع کارهاست.

در نبود پرسنل امکان ارجاع به موقع کار به کارشناس ديگر از قطع ناگهاني زنجيره فروش و عدم ارتباط به موقع با مشتري جلوگيري مي کند.

از سوي ديگر در انجام گروهي کارها ارجاع کار در مراحل صحيح مي تواند به شفاف سازي وظايف و افزايش سرعت پيشرفت امور کمک کند.

همچنين مديريت به سادگي مسير حرکت از نقطه شروع تا نقطه در حال انجام را مي تواند رصد نمايد.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s