نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در مجموعه شما می تواند کاربرد داشته باشد

 

آیا نرم افزار CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری)در مجموعه شما می تواند کاربرد داشته باشد؟

به زبان ساده ضرورت استفاده از نرم افزار CRM ( برنامه CRM ) در حد استفاده از یک نرم افزار حسابداری مهم و تاثیر گذار می باشد اما متاسفانه به دلیل عدم شناخت کامل از نرم افزار CRM ( برنامه CRM ) هنوز بسیاری از شرکت ها و موسسات نتوانسته اند اطلاعات مشتریان خود را توسط اینگونه نرم افزار ها مدیریت و یکپارچه نمایند. همانگونه که نرم افزار حسابداری با شفاف سازی حساب ها و کنترل مطالبات مالی موجبات سودآوری شرکت را فراهم میسازد نرم افزار CRM هم با ایجاد تمرکز برروی فایل های مشتریان عاملی سودآور در جهت منافع شرکت می باشد. مسلما شما تا به حال از مفهوم CRM بصورت پنهانی و درونی استفاده نموده اید چراکه CRM چیزی نیست جز انجام پیشرفته و تکنیکی همان روال فروشی که تا به حال به صورت دستی و غریزی انجام داده اید. هزینه نرم افزار CRM نیز در برابر کاری که انجام می دهد بسیار ناچیز بوده و خیلی زود پس از استفاده و راه اندازی ، با نظمی که به امور می بخشد چندین برابر هزینه خود را جبران می کند! (این واقعا یک شعار نیست) در ادامه با ما باشید چراکه سعی کرده ایم به طریق مختلف کاربرد نرم افزار CRM را برای شما شفاف سازیم…

CRMBenefit-کاربردCRM

مروری بر دغدغه های مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری…

  • کلی مشتری.. > کلی فایل کاغذی..
  • اطلاعاتی که شاید بخشی از آنها در حافظه کوتاه مدت ما باشد..
  • تکه کاغذی روی میز، دفتر یا سررسیدی خط خطی..
  • همه اینها به یک طرف..
  • امروز می خواهیم با کدام مشتری تماس بگیریم؟
  • موعد پیگیری از کدام مشتری سر رسیده ؟
  • پیگیری مالی کدام مشتری رو انجام دهیم؟
  • سفارش کدام مشتری رو ارسال کنیم؟
  • جواب مشتری های همکار مرخصی رفته ؟
  • ازطرفی..
  • به دنبال افزایش تعداد مشتری ها..
  • بازاریابی منظم و مدیریت شده در بازارهای هدف جدید ..
  • بالا بردن رضایت مشتریان و کیفیت خدمات ..
  • رونق در کسب و کار و افزایش درآمد ..

اینها همه دغدغه هایی هستند که با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری – نرم افزار CRM برطرف خواهند شد..

 

ممکن است شما تا به حال فایل ها و اطلاعات رد و بدل شده بین خود و مشتریان مانند فکس های ارسالی و دریافتی، نامه ها، پیش فاکتور ها، فاکتور ها و سایر مدارک را در پوشه یا زونکن های اداری بایگانی و یا حتی امکان بایگانی مواردی مانند شرح صحبت های صورت گرفته بین پرسنل شما و مشتریان یا متن پیامک های ارسال و دریافتی از مشتریان و .. را نداشته اید ! در هر دو صورت نرم افزار CRM ( برنامه CRM ) با فراهم نمودن امکاناتی پرونده های کاغذی و محاوره ای اطلاعات مشتریان شما را بصورت منسجم و یکپارچه به فایل های الکترونیکی تبدیل، آرشیو و امکان دسترسی سریع به چکیده و تمامیت آنها را در هر لحظه فراهم می نماید.. در نرم افزار CRM ( برنامه CRM ) ین پروسه به راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن صورت گرفته است و از جمله مواردی که نرم افزار CRM ایده آل را نسبت به سایر نرم افزار های CRM موجود در بازار متمایز نموده است همین منحصر به فرد بودن در نحوه ورود اطلاعات و دسترسی به آنها می باشد. به عنوان مثال هنگام تماس تلفنی پرونده اطلاعات مشتری بصورت هوشمندانه در نرم افزار CRM نمایش و شما در جریان فعالیت های صورت گرفته قرار خواهید گرفت. از دیگر مزایای نرم افزار CRM نگهداری و حفظ اطلاعات مشتریان بازاریابی شده توسط پرسنل سایر بخش های مجموعه شما می باشد به عنوان مثال در صورتی که یکی از پرسنل شما به هر دلیلی با شما قطع همکاری نماید شما می توانید بدون هیچ نگرانی، از وضعیت مشتریان او آگاه شده و ادامه کار را به پرسنل دیگری بسپارید.

در بحث مشتری مداری سرعت عمل در پروسه فروش حقیقتی انکار ناپذیر می باشد و کارمند بخش فروش هرچه سریع تر و راحت تر بتواند به اطلاعات مشتری خود دسترسی پیدا کند، خدمات بهتری هم می تواند ارائه دهد ضمن اینکه راندمان فروش هم می تواند بالا تر رود. رمز موفقیت شرکتهای پیشرو در آن است که با در اختیار داشتن اطلاعات کافی و مرور مکرر روند فعالیت ثبت شده بین خود و مشتریان توسط نرم افزار CRM ( برنامه CRM ) ، در یافتن راه حل های مناسب برای مشتریان خود خبره شده اند.

CRM-Heart-قلب تپنده اطلاعات مشتریان

در واقع نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM همانند قلبی تپنده، هدایت کننده دقیق اطلاعات در شریان های ارتباطی شما و مشتریان می باشد و در هر لحظه می تواند کلیه اطلاعات مشتریان قدیم و جدید را به همراه ریز جزئیات و فعالیت های صورت گرفته آشکار سازد.

CRMBenefit-پرسنل وفادار

نرم افزار CRM به عنوان ماندگار ترین و وفادار ترین پرسنل شما!!

فرض کنید پرسنلی در واحد بازاریابی و فروش مشغول بکار می گردد و بعد از چند ماه بنا به دلایلی مجبور به ترک همکاری باشما گردد، خوب طبیعتا در این مدت کلی مشتری جدید و مذاکراتی در راستای امورات محوله انجام داده که با رفتن همه آنها نیز با او خواهند رفت و چه بسا مشتریانی که تا 90% پیشرفت کاری با آنان صورت گرفته و به سادگی از دور خارج می شوند. حال چنانچه این پرسنل از نرم افزاری بنام مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM استفاده و شرح مذاکرات و فعالیتهای صورت گرفته بین خود و مشتریان را در آن وارد نماید پس از ترک کار بدون هیچ دغدغه ای کلیه مشتریان و فعالیت های آنها در دسترس و قابل پیگیری خواهند بود. این مثال در مورد مرخصی رفتن سایر پرسنل و هر گونه عدم حضوری صادق خواهد بود و نرم افزار CRM بدین صورت می تواند نقش ماندگار ترین و وفادارترین پرسنل شمارا ایفا نماید..

نتیجه گیری:

  • درپایان کاربرد نرم افزار CRM بصورت خلاصه در موارد زیر می توان بیان نمود :
  •   اتوماسیون نیروهای فروش(SFF)
  •   خدمات و پشتیبانی مشتریان(CSS)
  •   اتوماسیون نیروهای بازاریابی(EMA)
  •   مدیریت بازاریابی و فروش
  •   ایفای نقش به عنوان ماندگار ترین و وفادار ترین پرسنل شما
  •   تهیه بانک اطلاعاتی یکپارچه و منسجم از مشتریان
  •   نمایش و تفکیک مشتریان در وضعیت ها و مراحل فروش یا روال کاری شما WORKFLOW
  •   ثبت مذاکرات و کلیه ارتباطات صورت گرفته بین پرسنل شما و مشتریان با امکان تعیین آلارم یادآوری
  •   ارائه خدمات، پیگیری و رسیدگی به درخواست های مشتریان
  •   ارسال پیامک(SMS)های اطلاع رسان، تبلیغاتی، تبریک و .. بصورت های تکی، گروهی و با نام به مشتریان
  •    نمایش شماره تماس و آگاهی از خلاصه اطلاعات مشتری هنگام تماس تلفنی در مانیتورکامپیوتر قبل از برداشتن گوشی(CALLERID)

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s